Susanne Jaspers-Niesporek
Nachfolgend die Meinung eines holländischen  Rezensenten:

Thema mit Veränderungen
Originele composities uit de Duitse romantiek voor viool en orgel.
Werken van Rheinberger en Liszt (viool en orgel), Reger (viool solo), Mendelssohn en Mozart (orgel solo).
Susanne Jaspers (viool), David Schlaffke (orgel van de Sloterkerk in Amsterdam-Sloten).
DHV 140158. DDD – 72’29.
 
De combinatie van orgel en viool is minder gangbaar dan die van orgel en een ander solo-instrument, bijvoorbeeld trompet. Geen wonder, want de bij tijden ijle klang van de viool heeft het tegenover een massief orgel gewoonlijk moeilijker dan een knetterende koperblazer. Dat de combinatie desondanks uitstekend kan werken, bewijzen Susanne Jaspers en David Schlaffke op deze cd waarop muziek voor viool én orgel wordt afgewisseld met composities voor viool óf orgel.
Met haar buitengewoon geconcentreerde en gedreven spel geeft Susanne Jaspers, reeds geruime tijd verbonden aan het Koninklijk Concertgebouworkest, voortreffelijk partij aan David Schlaffke, die ‘zijn eigen’ orgel in Amsterdam-Sloten bespeelt. Opvallend is de enorme intensiteit waarmee Jaspers de laat-romantische werken van de Liechtensteiner Josef Gabriel Rheinberger vertolkt. Op de mooiste momenten is er sprake van een adembenemende dialoog met het orgel, dat zich in deze werken begrijpelijkerwijs vaak op de achtergrond beweegt. Eenzelfde intensiteit en concentratie zijn terug te vinden in Jaspers’ uitvoering van de sonate voor viool-solo die Max Reger in 1906 publiceerde als vierde in een set van zeven. De stijl is die van de vroege 20e eeuw, maar af en toe lijkt Bach plotseling over Regers schouder mee te kijken. Moeiteloos weet Jaspers, met haar uiterst verzorgde en perfect gefraseerde spel, de luisteraar een kleine twintig minuten op het puntje van zijn stoel te houden.
Tegenover al deze vioolintensiteit krijgen de werken voor orgelsolo, die niet uit de periode rond 1900 maar van een stuk eerder dateren (laat-18e en vroeg-19e eeuw), bijna het karakter van intermezzo’s, waarbij de luisteraar even op adem kan komen. De emotioneel geladen sfeer van de laat-romantici ontbreekt hier, en met een integere, vlekkeloze uitvoering geeft David Schlaffke deze rustpunten alle ruimte.
Vermelding verdient tenslotte nog de prachtige coverfoto van Markus Schlaffke: een vanitas-stilleven volgens de Hollandse traditie van de 17e eeuw, maar dan niet alleen met de gebruikelijke elementen zoals een schedel en fruit (vergankelijkheid), maar ook een stapel cd’s en een laptop (onze tijd) en een orgelpijl en een viool (deze cd).
Leon Kessels
 

Und Dirk Luimes, muziekredacteur van NCRV radio rezensiert die CD wie folgt:

"Het is een bijzondere combinatie: een viool en een orgel. Het eerste instrument is flexibel qua toonhoogte en dynamiek, het tweede veel onbuigzamer en strakker. Eén van de weinige componisten, die voor deze buitengewone instrumentencombinatie schreef was de Duitse romanticus Joseph Rheinberger. Zijn Thema met variaties vormt de fraaie opening van een cd, die in de Amsterdamse Sloterkerk opgenomen is met huisorganist David Schlaffke en Susanne Jaspers, een van de violisten van het Concertgebouworkest. Hoewel hun instrumenten soms wat moeilijk mengen, gaat het tweetal een boeiende en subtiele dialoog aan. Hoogtepunten zijn naast deze Rheinberger, een verstild Benedictus van Liszt en een expressieve sonate voor vioolsolo van Reger."